Norskar och bilkörning

..är ett kapitel för sig. Idag var jag, Stina och Cecilia på IKEA och efter det skulle jag skjutsa in dom till stan för dom skulle shoppa vidare men det ville inte jag. Iallafall, under 30 minuter hinner jag se TRE stora fel i trafiken.
Det första skedde i en två-filig rondell där en bil körde åt fel håll, dvs medsols, i en hiskelig fart, mitt på blanka dagen!! Det är liksom liite svårt att missa att det är en rondell man kör i när man måste köra runt en stor gräsplätt mitt i vägen. Det var rikspucko 1!
Rikspucko två tvärnitar när det slår om från gult till rött, står kvar ett tag framför trafikljuset, men sen måste föraren ha tänkt "äh, orka stå här" och bara kör rakt ut i korsningen! Dessutom kör han rakt fram, men egentligen måste han svänga höger.
I filen brevid, den jag ligger i, står rikspucko 3. När trafikljusen slår om till grönt kör han/hon en bit fram, blir sen liite förvirrad och byter fil mitt i korsningen. Ajabaja, så får man inte göra!

Vi pratade lite om det i bilen, att man måste få ta ut sina aggressioner när man kör, jag brukar sitta och svära högt åt alla puckon i trafiken, för det finns plenty of them. Själv är jag bäst i världen på att köra bil.

Som sagt var vi på IKEA idag, jag köpte en vas, en sån här snirklig växt/blomma, doftljus (vanilj såklart) också köpte vi lite nödvändigheter till huset. Bland annat en handdukshängare som man hänger över dörren till lilla toaletten. På lilla toaletten har vi haft EN handduk som kanske har delats på 7-8 personer, vilket blir en riktig smitthärd. Men nu har alla som bor på övervåningen fått egna krokar!

Ikväll blir det pannacotta som Dennis har gjort! En rolig (på norsk alltså) kväll inne för att ladda upp inför 16de och 17de mai!!!!!



Här är jag och min växtblomma.

Hej då!

Kommentarer
Postat av: caroline

vad brun och fin du är!

2011-05-18 @ 11:47:37
URL: http://carolinestern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0