Livet i Norge del 2 - MAT

"Eftersom jag är född Kuhlefelt så undrar jag ju givetvis över MATEN. Är norsk mat lika meningslös som det sägs? Har du smugglat ut några lammkotletter under tröjan än? Eller har du blivit vegetarian"

SVAR: Ja, norsk mat är lika meninglös som det sägs. På jobbet packar jag inte bara lammelår i kotlett utan också "fårikol" som är en klassisk norsk maträtt. Skön-norsken blev jätteförvånad när vi frågade hur man åt dessa... öh kadaver. Köttbitarna består av någon sorts kroppsdel av fåret, vet inte riktigt vilken, som mest består av ben och senor. Detta kastar man i en gryta tillsammans med kål. Häxbrygden får puttra lite och voila!




Annars så kokar dom väl sönder det mesta dom stoppar i kastrullerna.

Alla har väl hört att det enda norskarna äter till lunch är mackor och det stämmer också. Äter dom en macka? Nej. Äter dom två mackor? Nej. Äter dom tre mackor? NEJ! Dom äter i snitt 6-8 mackor som dom travar på varandra. En bra grej på Nortura är att dom har ett helt bord fullt med pålägg till alla norskar så det finns lax, massa skinka, ost, nugatti (som nutella), ägg, sill och massa gottigotti!!

Nu ska jag sova, övertid imorgon, jobb 7-19 lots and lots of kött!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0