Fem saker du inte visste om mig

Problemet som uppstår vid sånna här frågor är ju att man ska komma på något fyndigt om sig själv. Önskar att min lista såg ut ungefär såhär:

1. Jag har rest halva jorden runt
2. Jag har rest andra halvan jorden runt
3. Jag har rest jorden runt
4. Jag är intelektuell
5. Jag fick 2.0 på högskoleprovet (eller är det 20 man säger?)

Men ingenting av det där är ju sant. Trist.

När jag var liten samlade jag på kvitton. Jag tyckte alltid att det var jätteroligt att följa med mina föräldrar på affären och handla. När mamma eller pappa stod i kassan och skulle betala rannsakade jag kassorna och golven efter kvitton, hittade oftast en drös, stoppade dom i fickan och åkte hem. Hemma hade jag alla mina kvitton i en papperspåse från ICA. En dag tog jag fram min papperspåse, hällde ut alla mina kvitton på golvet och sorterade dom, i längdordning. Där satt jag och njöt. En dag kastade jag alla mina kvitton. Vet inte riktigt varför. Men det gjorde jag.

En annan sak som många inte vet om mig är att jag har ryskt påbrå. Min morfar flydde undan ryska revolutionen med sin ryska mamma och svenska pappa. Dom lämnade allting bakom sig och min mammas farmor tyckte inte särskilt mycket om att prata om det förflutna. Så vi vet inte så mycket om våran ryska släkt. Det tycker jag är väldigt tråkigt.

Jag har väldigt svårt att bestämma mig för vilken "stil" jag har. Inte för att man måste bestämma sig så, men jag kan inte riktigt känna att jag dras till en viss sorts kläder, och skulle jag fråga någon vilken stil jag har så tror jag inte att den personen skulle kunna svara sådär på rak arm. Ibland vill jag ha färgstarka kläder, även fast jag vet att jag trivs bäst i svart, grått och vitt. Ibland vill jag ha söta klänningar och strumpbyxor, ibland t-shirt och jeans. Oftast vill jag se cool och inne ut, för det vill ju alla. eeh. Förvirrad var ordet.

Jag är väldigt bra på att göra guacamole. (Frågade Dennis vad jag var bra på. Fick som svar: Guacamole. Tack.)

Det här har jag jobbat med hittills i mitt 20-åriga liv:
Sommarjobbare på Jamtli
Sommarjobbare på Centraloperation
Sommarjobbare på BB/GYN
Telefonförsäljare
Arkivassistent
Handläggare på Försäkringskassan
Produktionsmedarbejder
Servitris

Det var fem saker om mig som ni kanske inte visste! Känner inom mig att jag kommer producera en mängd intressanta inlägg framöver. Gött.

Hadeee!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0