Kidz

Just nu vikarierar jag som barnhageassistent (dagisfröken)! Åh så kul det är. Jobbar på en avdelning med stora barn mellan ca 3-5 år.
Det roliga att jobba med barn är ju förstås att höra deras samtal om diverse saker. Igår när vi satt och spiste så diskuterade några barn huruvida en tand blir till en riktig peng när tandfén har förtrollat den? Den kan ju inte bli en riktig peng eftersom den är gjord av en tand?

Igår besökte vi också kirkan där julevangeliumet spelades upp. Efteråt så frågade jag några av tjejerna vad dom tyckte. Då berättade en av dom att hon hade minsann gått fram till krubban och sett att Jesusbarnet var ju bara en docka, ingen riktig Jesus. Så hon tyckte det var onödigt att vi ens gick dit.

Idag blev jag dessutom bjuden på köttbullar och makaroner (jag frågade om det var makaroner och köttbullar men det var det absolut inte, det var ju köttbullar och makaroner) av en svensk liten flicka. Eget recept, snö och grus.

Härliga barn!


Kommentarer
Postat av: Stina

gunnar sa att mina banankaka smakade bättre, hehehehehe

2010-12-18 @ 13:27:42
URL: http://finalist.blogg.se/
Postat av: evelina

snygg blogg du hade:)

gå gärna in på min för jag behöver hjälp vad jag ska blogga om, tappar blogglusten så ofta:(!

2011-01-16 @ 23:54:40
URL: http://evelinaakauppinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0